Waarmee kunnen wij u helpen?

Onze mensen

Marleen Butijn
Een blauw pak met stropdas heb ik niet, maar afgezien daarvan ben ik in hart en nieren notaris. En uit volle overtuiging in de regio Wieringen en de Wieringermeer. Het notariaat is een fascinerend beroep. Ik vind het interessant me bezig te houden met het burgerlijk- en fiscaal recht. Regels en wetten zijn natuurlijk vastgelegd, maar toch kun je als notaris nog steeds puzzelen op de beste oplossing, de slimste strategie en het meest voordelige contract. Steeds opnieuw vraag ik dóór, zodat ik precies weet wat mijn cliënt wil. Dat is mijn uitdaging: gedegen kennis combineren met frisse nieuwsgierigheid om te zorgen voor optimale kwaliteit.

Ik studeerde rechten in Groningen en heb gewerkt als kandidaat-notaris in Velp, Monnickendam en Hippolytushoef. In 2002 nam ik notariskantoor Butijn over van mijn vader. In 2016 fuseerde notariskantoor Butijn met Het Niedorper Notariskantoor tot Butijn & Wegink Notarissen en Adviseurs.

Jacqueline Wegink
Met diploma’s van het Atheneum, Nederlands Recht en notarieel recht in mijn broekzak ben ik in 1987 in Amsterdam gestart met het werken in het notariaat. Ik vond alle vakken van het rechtsgebied interessant en ik vind het leuk om met mensen te werken en de zaken goed voor hen te regelen. Na zes jaar in Amsterdam gewerkt te hebben, heb ik nog gewerkt in Middelharnis en Driebergen. Ik ben bekend met alle vakgebieden in het notariaat, maar heb een speciale, extra opleiding gevolgd voor Estate planning.

1 april 2000 ben ik voor mezelf begonnen als notaris in Nieuwe Niedorp en sinds 1 januari 2016 is mijn notariskantoor (het Niedorper Notariskantoor) samengegaan met het kantoor van Marleen Butijn. Samen willen wij een sterk kantoor neerzetten, waar we onze cliënten nog beter kunnen helpen. Zo zijn wij nu ‘notaris aan huis’ in de hele gemeente Hollands Kroon. We willen meer naar mensen toe gaan, indien zij dat wensen. Voor veel mensen praat het fijner in de eigen vertrouwde omgeving, dan op het notariskantoor.

Laagdrempeligheid, vertrouwen en onafhankelijkheid zijn voor mij belangrijke elementen in onze werkwijze. Ik zorg dat mensen zich op hun gemak voelen en durven te zeggen wat zij belangrijk vinden. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat mensen begrijpen wat we voor ze regelen en dat we dat goed regelen!

Paula Benneker
Tijdens mijn derde jaar van de HEAO-opleiding Management, Economie en Recht in Alkmaar heb ik stage gelopen bij notariskantoor Van de Stolpe in Medemblik. Het werken op een notariskantoor vond ik gelijk interessant en afwisselend. Na het behalen van mijn HEAO-diploma ben ik dan ook notarieel recht gaan studeren aan de Universiteit van Amsterdam.

Tijdens mijn studie ben ik als notarieel medewerkster twee dagen in de week bij notariskantoor Van de Stolpe blijven werken. Zo kon ik de theorie en de praktijk goed combineren. In het begin vooral ondersteunende werkzaamheden en later behandelde ik mijn eigen dossiers op het gebied van onroerend goed en familierecht. In 2004 ben ik afgestudeerd en ging ik als kandidaat-notaris aan de slag.

Vanaf 2006 heb ik gewerkt als kandidaat-notaris in Hoorn. Ik heb me verder gespecialiseerd in het personen- en familierecht. Sinds de zomer van 2012 werk ik bij Notariskantoor Butijn. Ook hier houd ik mij voornamelijk bezig met het personen- en familierecht. Daarnaast heb ik regelmatig de waarneming en passeer ik de akten.

Het leukste aan het familierecht vind ik het contact met cliënten. Ik ben betrokken bij belangrijke momenten in iemands leven. Door mij in de situatie van mensen te verplaatsen en vragen te stellen, kan ik hun wensen juridisch vertalen.

Ilse Bugel
Van oorsprong ben ik opgegroeid op Wieringen, in het MUZ park te Oosterland. In 2007 ben ik naar de Wieringermeer verhuisd en woon daar al weer wat jaren met mijn vriend en twee jongens. In mijn vrije tijd houden mijn jongens mij lekker bezig en anders probeer ik er op uit te gaan met mijn camera.

In 2008 ben ik aan de slag gegaan bij Notariskantoor Butijn. Ik heb een toeristische opleiding gevolgd en had helemaal geen ervaring met het notariaat. Een totaal nieuwe wereld! En dat maakte de uitdaging des te groter.

Op kantoor verricht ik veel administratieve werkzaamheden en spring ik bij waar nodig. Zo zorg ik ervoor dat alle dossiers na een bespreking de benodigde informatie bevatten die nodig zijn om een dossier in behandeling te nemen en zorg ik voor de verdere afwerking van akten die net getekend zijn. Door de administratieve werkzaamheden te combineren met de receptie krijg je van alle rechtsgebieden wat mee en dit zorgt voor veel afwisseling.

Ook nu nog leer ik elke dag nieuwe dingen. Wie denkt dat het notariaat saai is, zit er volkomen naast! We krijgen te maken met vreugde omdat mensen aan een nieuwe stap in hun leven beginnen, maar ook verdriet en verlies komen voorbij. Het is ons doel om iedereen, in welke situatie dan ook, bij te staan en ze met een goed gevoel de deur uit te laten gaan.

Jolanda IJzer-van Dongen
Toen ik in 1983 mijn MEAO diploma had gehaald, heb ik eerst een aantal maanden bij Hotel Zomerdijk gewerkt en daarna een aantal jaren bij groothandel His Wilms. In 1987 ben ik begonnen als notarieel medewerkster bij notaris mr. Dingnis Butijn in Hippolytushoef aan het Kerkplein, de vader van Marleen Butijn. Daarna is het kantoor verhuisd naar de Elft in Hippolytushoef, voorheen het Groene Kruis gebouw. Zo af en toe kwam er wel eens iemand met de vraag of ze daar “bloed konden laten prikken”. Dat vonden we wel grappig.

Aan het Kerkplein, maar ook aan de Elft hadden we een loket. In september 2002 zijn we naar het pand aan de Sternstraat in Wieringerwerf gegaan. Marleen was toen inmiddels notaris. We hebben daar geen loket meer, want we vinden dat het een laagdrempelig kantoor moet zijn en blijven. En tot op de dag van vandaag is dat volgens mij nog steeds zo. De mensen moeten zo even binnen kunnen lopen en met een goed gevoel weer huiswaarts gaan.

Tegenwoordig ondersteun ik voornamelijk de notaris en de kandidaat-notarissen en maak ik de stukken - zoveel als mogelijk is - klaar voor de familiepraktijk. Ik ben al heel wat jaren werkzaam op het kantoor en er is in die jaren - door allerlei wetten en regelgeving - veel veranderd. Akten bestonden vroeger vaak uit 3 pagina’s, nu is een akte van 15 pagina’s geen uitzondering meer. Het is afwisselend werk en absoluut niet saai, zoals wel eens gedacht wordt. De medewerkers van het kantoor staan graag klaar met informatie en advies op meerdere momenten in het leven, ondersteunen de mensen bij het maken van keuzes en zorgen voor het juridisch juist vastleggen van hun zaken. Het maken van een akte is zeker “geen druk op de knop” en het is klaar. Dat vind ik leuk aan mijn werk,

Marcia Edens
Na mijn havo-, en vwo-diploma te hebben behaald, ben ik HBO Sociaal Juridische Dienstverlening gaan studeren. Met het diploma van deze laatste opleiding in mijn zak, heb ik gewerkt als sociaal juridisch medewerker bij Fischer Advocaten in Haarlem. Vanwege bezuinigingen kon ik daar niet langer werken. Bij toeval kwam de vacature bij Notariskantoor Butijn op mijn pad. Iets totaal anders, maar wel een enorme uitdaging, een leuke baan en fijne collega’s!

In december 2015 heb ik de Praktijkopleiding Registergoed voor Notarieel medewerkers afgerond. Samen met Linda werk ik met het registergoed (onder andere leveringen en hypotheken van woningen, bedrijfspanden en schepen). Wij zijn van het begin tot het eind verantwoordelijk voor de registergoeddossiers. De meeste mensen (ver)kopen maar een enkele keer in hun leven een woning. Voor veel mensen is dit dus een spannende gebeurtenis. Er komt veel op hen af en de notariële teksten zijn vaak lastig te begrijpen. Ik vind het enorm belangrijk dat de cliënt begrijpt wát hij tekent en dat ze erop kunnen vertrouwen dat het hele proces dat daaraan vooraf gaat, zo goed en soepel mogelijk wordt doorlopen.

Het leuke aan het werken in het notariaat, en specifiek bij Butijn & Wegink notarissen en adviseurs, is dat ieder dossier anders is. De functie vraagt om veel flexibiliteit en het is een uitdaging om voor de tijd dat een dossier passeert alles compleet te hebben. De sfeer op kantoor en de laagdrempeligheid zijn erg fijn, voor zowel de medewerkers als onze cliënten.

Linda Bruin
Ik ben opgegroeid in Waarland en sinds 1998 woon ik samen met mijn vriend en onze twee dochters in Dirkshorn. Na het afronden van de havo heb ik een secretaresse opleiding gevolgd. In 1996 ben ik gaan werken bij Notariskantoor Rentenaar, wat gevestigd was in Nieuwe Niedorp.

In 2000 werd Notariskantoor Rentenaar overgenomen door Jacqueline Wegink en dit werd uiteindelijk Het Niedorper Notariskantoor. In 2016 fuseerde deze laatste weer met Notariskantoor Butijn tot Butijn & Wegink Notarissen & Adviseurs.

Toen ik mijn carrière in het notariaat begon, was ik met name verantwoordelijk voor het opstarten van de dossiers en de administratieve afhandeling van ondertekende akten. Tegenwoordig ben ik gespecialiseerd in het registergoed (onder andere leveringen en hypotheken van woningen, bedrijfspanden en schepen).

Het leuke aan werken in het notariaat vind ik het contact met de cliënten en voor hen te zorgen dat de overdracht van bijvoorbeeld een woning goed verloopt. Zorgen dat de cliënten tevreden zijn is steeds weer mijn doel!

Sabine Bergkamp
Nadat ik in juni 1991 mijn MEAO diploma heb behaald, heb ik 6 jaar bij een uitgeverij gewerkt als administratief medewerkster. Daarnaast heb ik een avondopleiding gevolgd voor Medisch Secretaresse. Deze heb ik eind 1992 succesvol afgerond. Omdat het destijds lastig was om een fulltime baan in dat vakgebied te vinden, heb ik nog een aantal jaar als directiesecretaresse bij een Zweeds bouwbedrijf gewerkt. Als gevolg van een reorganisatie bij dat bedrijf ben ik uiteindelijk in 2002 in het notariaat terecht gekomen.

Ik had nog geen ervaring in het notariaat, maar vond het gelijk leuk! Al snel ontdekte ik dat het werken op een notariskantoor helemaal niet saai is. In tegendeel. Het werken op een notariskantoor is interessant, veelzijdig en afwisselend. Een ‘standaard’ dossier bestaat niet. 

Ik ben begonnen ter ondersteuning van de notaris en de kandidaat-notaris en verrichtte diverse werkzaamheden. Later behandelde ik mijn eigen dossiers en maakte ik zelfstandig akten in de familiepraktijk. Na het volgen van een cursus bij INM kwam daar het ondernemingsrecht bij. Al snel was ik allround inzetbaar en deze afwisseling maakte het voor mij extra leuk.

Sinds januari 2016 ben ik werkzaam bij Butijn & Wegink Notarissen en Adviseurs, waar ik me voornamelijk bezighoud met de familiepraktijk (verklaring van erfrecht, afwikkeling van nalatenschappen) en de ondernemingspraktijk). Ik vind het belangrijk dat de afwikkeling van een nalatenschap juridisch en fiscaal goed geregeld is, maar het sociale aspect is voor mij ook heel belangrijk. Mensen helpen/ bijstaan in deze emotionele en vaak moeilijke fase in hun leven, vind ik fijn. Verder vind ik het uitdaging om de oprichting van een vennootschap, statutenwijziging, fusies of herstructurering van een concern in goede banen te leiden en de opdracht tot een goed einde te brengen.

 

img

Marleen Butijn

Notaris
img

Jacqueline Wegink

Notaris